Fra grafitti til internationalt brand

ImageDet københavnske tøjmærke Wood Wood er et af de mest toneangivende brands på den danske modescene for øjeblikket. På få år er Wood Wood vokset fra at lave t-shirts i en kælderbutik til at arbejde med Adidas, Nike og Fred Perry uden af den grund at have mistet fodfæstet i undergrunden.

Brandingens betydning
Selv om folkene bag Wood Wood aldrig har sat sig ned og udarbejdet en bevidst brandingstrategi, så er det ikke nogen tilfældighed, at Wood Wood i dag er et af Danmarks største brands indenfor mode. Succesen skyldes ikke mindst, at Wood Wood har stået ved sine rødder og tænkt kreativt i forhold til at slå deres brand fast i folks bevidsthed.

"Vi har gjort en dyd ud af at holde fast i, hvor vi kom fra og altid fortælle historien om vores egen forhistorie. Når man kommer fra undergrunden og gerne vil blive ved med at være en del af undergrunden, er ens forhistorie ens vigtigste brand."

Bagvendt branding
Wood Wood har benyttet sig meget af 'bagvendt branding', som de selv benævner det. Det startede alt sammen med, at Adidas for et par år siden tog kontakt til Wood Wood for at høre, om de var interesserede i at samarbejde om at designe en sko.

Læs hele artiklen på Dansk Design Center.

Skriv et svar