Brandet Morgenthaler

ImageAnders Morgenthaler er et af tidens største personlige brands. Samtidig er han som både filminstruktør, tegner, kunstner og forretningsmand helt umulig at sætte i bås. Morgenthaler løfter her en flig af hemmeligheden bag, hvordan man både kan gøre lige præcis, hvad der passer en og samtidig få et stærkt personligt brand. På KICK konferencen om branding den 25. oktober fortæller han meget mere.

Fra faste rammer til et personligt brand
Mens Anders Morgenthaler gik på Filmskolen, havde han sideløbende med studiet et firma, der lød det noget upersonlige navn "TV-animation". Det gik ok i firmaet, men hvor ambitionen i begyndelsen havde været at lave noget, der var sjovt inden for nogle givne rammer, endte rammerne med at løbe med al opmærksomheden. Efter fem år besluttede Morgenthaler at lade firma være firma og satse på sit eget navn. Den beslutning var første skridt på vejen til brandet "Morgenthaler", der i dag er kendt i det ganske land.

"Jeg har altid været mig bevidst, at der lå et potentiale i navnet Morgenthaler, som jeg valgte at prøve gøre noget ved. I dag er jeg overbevist om, at striben Wullfmorgenthaler gav adgang til at instruere musikvideoer, der igen gav adgang til at lave et tv-show, der gav adgang til en karriere som spillefilmsinstruktør. Brandet er Morgenthaler, og han laver, hvad han har lyst til."

Stol på dit eget potentiale
En vigtig årsag til den succes Morgenthaler oplever for tiden, er ifølge ham selv, at han valgte at gå linen ud og stole på sit eget potentiale som et personligt brand.

Læs hele artiklen på Dansk Design Center.

Skriv et svar