5 skarpe til Rasmus Eibye fra Hansens Flødeis

ImageHvad betyder design for en isproducent? Rasmus Eibye fra Hansens Flødeis fortæller her, hvordan virksomheden har implementeret design i forretningsstrategien. Rasmus Eibye var oplægsholder ved Dansk Design Centers fødevareworkshop i Århus den 10. maj 2007.

Hvilken rolle spillede design ved lanceringen af 'den nye' Hansens Flødeis i 2003?
Design har haft en stor betydning i lanceringen af den nye Hansens Flødeis. Vi har tænkt design ind i helheden såvel som detaljen, fordi vi tror på, at det forbedrer vores produkt og dermed øger vores vækst.

Hvad karakteriserer jeres designfilosofi?
Troværdighed og oprindelighed. Vores stil og design er en blanding af retro og moderne design.

På hvilke områder har I implementeret design i virksomheden i dag?
Vi prøver at implementere vores design alle steder i virksomheden. Det er lige fra arbejdstøj til biler/cykler, butikker og vores frokoststue, som er udsmykket i Hansens univers. Desuden forsøger vi at designe og indrette alle vores forhandleres butikker, fordi det er med til at skabe mulighed for gode isoplevelser.

Læs hele artiklen på Dansk Design Center.

Skriv et svar