Case: Max Bank – Fra tradition til innovation

ImageMax Bank besluttede sig for tre år siden til solidt at investere i servicedesign. Det viste sig at være en god forretning. Max Bank kunne året efter konstatere, at banken havde opnået det bedste resultat i bankens 100-årige historie, og at banken var blevet kåret som den bank i Danmark med de mest tilfredse kunder.

Download denne case som PDF (5 MB) eller læs en forkortet version nedenfor.

Anderledes på service
”Man kan designe sig til høj service og stor kundetilfredshed.” Så kontant er budskabet fra Max Bank, der siden en investering i servicedesign i 2004 har oplevet en voldsom vækst og den største kundetilfredshed nogensinde.

Max Bank var oprindeligt en bank som stort set alle andre banker, hvor kunderne blev serviceret ved skranken. Men i takt med den voksende konkurrence formulerede banken en ny strategiplan i 2001, som skulle sikre banken en markedsposition som landets bedste bank til kunder ved at bevæge banken fra tradition mod innovation. En del af den omfattende strategiplan bestod i, at indretningen i højere grad skulle afspejle bankens værdier på en moderne og innovativ måde.

”Hvis en bank skal være en god forretning i dag, så er man nødt til at skille sig ud fra mængden og være innovativ for at kunne skabe vækst til gavn for kunderne. Vi vidste, at vi var nødt til at differentiere os fra vores konkurrenter for at overleve. Og det ville vi gøre ved at være anderledes og ved at yde den bedste service. Derfor tog vi kontakt til forskellige typer af eksperter, der kunne hjælpe os med det,” fortæller adm direktør i Max Bank Allan Weidrup.

Læs hele artiklen på Dansk Design Center.

Skriv et svar